Zo mam| Marion Boon | Kolgans 22 | 1688WS Nibbixwoud | T 06-55575709

E: info@zomam.nl | www.zomam.nl | KvK nr Amsterdam 12313443445

Zo mam

Home
Meld je nu aan:

Even voorstellen

Even voorstellen

Zwangerschapsyoga Wognum

Cursus in Wognum

Zwangerschapsyoga Zwaag

Cursus in Zwaag

Zwangerschapsyoga Privé-les

 

CursusPriveles

Babymassage

 

CursusBabymassage

Zo mam

Gratis

Proeflessen

OverProefles

Prijzen en Acties

Prijslijst

Huisregels

Huisregels

Reacties

Gastenboek

Waarom zwangerschapsyoga?

“Bevallen is niet iets wat je kunt leren ... alle wijsheid zit in je lichaam; je hoeft het niet te bedenken of te doen. De grootste kunst is de overgave aan wat er gebeurt tijdens het hele baringsproces. Overgave in het vertrouwen, dat je lichaam weet wat er moet gebeuren en het ook aan kan”

Helpt tijdens zwangerschap en bevalling
Je leert de juiste houdingen van liggen, staan en zitten ter voorkoming van bekken- en rugklachten. Je krijgt oefeningen om het bekken en de rug te versterken en soepel te maken. Ook krijg je meerdere mogelijkheden van baarhoudingen aangereikt. Je krijgt veel ontspanningsoefeningen, omdat het voor een gunstig verloop van de bevalling essentieel is om je goed te kunnen ontspannen.

Aanbevolen door verloskundigen
Aandacht voor jou en je baby, ontspanning en informatief, helpt tijdens zwangerschap en bevalling, preventieve werking: het is natuurlijk niet voor niets dat zwangerschapsyoga ook wordt aanbevolen door verloskundigen!

Ontspanning en informatief
Per les worden er fysieke en ontspannende oefeningen gedaan. Je raakt bekend met de  ademtechnieken voor de verschillende fases van de bevalling (zoals ontsluiting en uitdrijving) en leert de fases van de bevalling herkennen. Ook diverse onderwerpen en thema’s rondom de zwangerschap en bevalling komen uitgebreid aanbod.

Preventieve werking
De preventieve werking van Zwangerschapsyoga kan problemen met de rug en het bekken verminderen of zelfs voorkomen. Je zult beter naar de signalen van je lichaam leren luisteren; beter leren om te gaan met pijn en angst en de emoties te hanteren die naar boven komen. Je zult meer vertrouwen hebben in het functioneren van je lichaam.

Aandacht voor jou en je baby
Net als bij "gewone Hatha" yoga zijn de belangrijkste onderdelen van zwangerschapsyoga: bewustwording, lichaamsoefeningen, ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen. Je wordt je bewust van de veranderingen in je lichaam, je bereid je voor op je nieuwe levensfase en maakt bewust contact met je kindje.
 

Partnerles
Tijdens de cursus zwangerschapsyoga is er eenmaal een partnerles.
Deze les is voor jou en je partner of voor iemand anders die jij er graag bij wilt hebben.
Het is prettig als je praktische tips en technieken aangereikt krijgt die je samen kunt toepassen tijdens de bevalling.

Afsluiting
Elke les wordt afgesloten met een totale ontspanningsoefening. Na de les is er nog gezellig een kopje thee drinken en voldoende gelegenheid om ervaringen uit te wisselen.

Er ontstaan vaak leuke onderlinge contacten in de groep, omdat je wekenlang met elkaar oefent en gesprekken uitwisselt in de gezellige sfeer van de yogaruimte.  

 

 

Reacties

“Na mijn bevalling werd door de verloskundige gezegd dat je echt kon merken dat ik een cursus zwangerschaps-yoga had gevolgd.”

“Ik vond de lessen erg nuttig en heerlijk ontspannend. Ik kwam aan het einde van een les helemaal tot rust en had echt even de tijd om bewust een uurtje met mijn baby bezig te zijn.”

Meer reacties ...

Gastenboek